Monday, April 15, 2019


                                                                გაკვეთილის   გეგმა

პედაგოგი: მარგარიტა მაზმიშვილი
საკონტაქტო მოანცემები: 577-67-86-06    m.masmishvili@gmail.com
საგანი: რუსული ენა
თემა:  Петербург-город Петра
სწავლების საფეხური/ კლასი: დაწყებითი საფეხური, VI (ს-II)
მოსწავლეთა რაოდენობა: 24 მოსწავლე
კლასში არის 1  სსსმ მოსწავლე.                                                                                                                                                                                                                                   
                                                                  მიზანი:
v  მოსწვლემ გამოიყენოს მოსმენის და კითხვის სტრატეგიები უცხო ტექსტის გასაგებად.
v  მოსწავლემ გაიგოს წერილობითი ტექსტის სტრუქტურა და გამოიყენოს ელემენტარული ენობრივი ფორმები. 
v  მოსწავლემ მეტყველებისას გამოიყენოს ნასწავლი ენობრივ-გრამატიკული ფორმები.




N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)

1

 A გამოწვევის ფაზ
მასწავლებელი ესალმება კლასს, აგვარებს საორგანიზაციო საკითხებს. შემდეგ მოკლედ აცნობს გაკვეთილის თანმიმდევრობას, მიზანს და თემას, აცნობს ასევე
შეფასების რუბრიკებს. 
ვერბალური ახსნა
მთელ კლასთან ერთად
მასწავლებლის მიერ მომზადებული პრეზენტაცია
1 წუთი

2
საშინაო დავალების შემოწმება
Модели и конструкции с родительным подежом  множественного числа
კითხვა-პასუხი
მთელ კლასთან ერთად
მასწავლებლის მიერ მომზადებული კითხვები
3წუთი
3



წინარე ცოდნის
გააქტიურება.  
მასწავლებელი ნასწავლი ტექსტიდან სვამს კითხვებს:
1.Кто основал город Киев?
2. Сколько в Киеве театров и музеев?
3. Что находится на Крещатике?
4.Почему любимым местом туристов считается Андреевский спуск?
5.Что является символом Украины?


  
კითხვა-პასუხი
ინდივიდუალურიმთელ კლასთან ერთად
მასწავლებლის მიერ მომზადებული კითხვები
7 წუთი


4

 მასწავლებელი აძლევს დავალებას: დაასათაურონ მოცემული ილუსტრაციები, რომელიც დაბეჭდილია ტექსტის ქვემოთ, მოსწავლეები ასრულებენ დავალებას  და იწყებენ ხმამაღლა კითხვას.                 
დეტალური კითხვა. პრეზენტაცია
ინდივიდუალური
წიგნი, რვეული
3 წუთი
5
მასწავლებელი უჩვენებს სურათებს და სთხოვს მოსწავლეებს დაასახელონ სურათებზე გამოსახული ქალაქი.

კითხვა-პასუხი
მთელ კლასთან ერთად
პეტერბურგის სურათები
1წუთი
6



  B   ფაზა სიღრმისეული წვდომა                     
ქალაქის ამოცნობის შემდეგ მოსწავლეები იწყებენ ტექსტის Петербург-город Петра კითხვას. თითოეული მოსწავლე კითხულობს ორ წინადადებას და თან თარგმნის. მასწავლებელი აცნობს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს , რომელიც ტექსტში ხვდებათ. (уютный течёт медный всадник)
მასწავლებელი ტექსტის წაკითხვის შემდეგ მოსწავლეებს ურიგებს ფურცლებს, სადაც თვითშეფასების სქემაა მოცემული და სთხოვს ინდივიდუალურად შეავსონ

სსსმ მოსწავლეს მასწავლებელი აძლევს ინდივიდუალურ სამუშაოს, რომელიც მან უნდა ჩააბაროს გაკვეთილის ბოლოს. მასწავლებელი აძლევს მაგნიტურ დაფას და სთხოვს მას ახალი გაკვეთილის სათაური  Петербург ააწყოს მაგნიტურ დაფაზე, ასევე სთხოვს მაგნიტურ დაფაზე  დაალაგოს ხუთი ხმოვანი                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
ტექსტზე მუშაობა და დეტალური
კითხვა






















მაგნიტურ დაფაზე მუშაობა













ინდივიდუალური
























ინდივიდუალური

 წიგნი, დაფა, ცარცი რვეული, კალამი














თვითშეფასების სქემა








მაგნიტური დაფა, წიგნი
10 წუთი
























1წუთი




7
ტექსტის წაკითხვის  და გაცნობის შემდეგ       მასწავლებელი უჩვენებს ვიდეორგოლს პეტერბურგის შესახებ: მასწავლებელი უსვამს შეკითხვას ნანახი ვიდეორგოლის შესახებ:
1.    რომელი ადგილი მოეწონათ ყველაზე მეტად?


ვიდეორგოლის ჩვენება




მთელ კლასთან ერთად



https://www.youtube.com/watch?v=UF8x_wANPuQ



4წუთი

8
ტექსტის უკეთ გასააზრებლად მოსწავლეები ასრულებენ ორ დავალებას, რომელიც დაფაზეა წარმოდგენილი
1.ტექსტის თანმიმდევრობის მიხედვით დანომრონ მოცემული სიტყვები.
2.შეადგინონ კითხვები ახალი ტექსტიდან გამომდინარე. კითხვების დასაწყისში გამოიყენონ Как называется

ტექსტზე მუშაობა
ინდივიდუალური
დაფა, ცარცი
3 წთ

9
 C ფაზა  რეფლექსია
გაკვეთილის რეფლექსია
მასწავლებელი აძლევს დავალებას, რომელიც დაფაზეა წარმოდგენილი. მოცემულია დაუსრულებელი წინადადებები და მოსწავლეებმა უნდა დაასრულონ ტექსტის მიხედვით.ამ დავალებით მოსწავლეები უფრო უკეთესად გაიაზრებენ ახალი ტექსტის შინაარსს და ახალ ლექსიკურ ერთეულებსაც ადვილად დაიმახსოვრებენ
     


პრეზენტაცია






ინდივიდუალური



წიგნი, რვეული, კალამი


10წუთი

10
შეფასება                      მასწავლებელი მოსწავლეებს აფასებს განმავითარებელი ზეპირი კომენტარებით,
აფასებს სსსმ მოსწავლეს გამავითარებელი შეფასებით.ასევე მასწავლებელი სთავაზობს მოსწავლეებს მის მიერ შედგენილი თვითშეფასების სქემების მიხედვით შეაფასონ თავიანთი თავი
                                                                    საშინაო დავალება           მასწავლებელი აძლევს  საშინაო დავალებას:   მოიძიონ დამატებითი ინფორმაცია  პეტერბურგის შესახებ            
განმავითარებელი  შეფასება

მთელ კლასთან და ინდივიდუალური



განმავითარებელი ზეპირი კომენტარი

თვითშეფასების სქემები
1წუთი










2წუთი


გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
ეროვნული სასწავლო გეგმით მისაღწევი შედეგები და ინდიკატორები.
მიმართულება: მოსმენა
უცხ.ს.II.2. მოსწავლეს შეუძლია ნაცნობ თემატიკაზე აგებული ტექსტის (დიალოგის / მონოლოგის) მოსმენა და გაგება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

·           ამოკრეს ფაქტობრივ ინფორმაციას (ვინ, სად, როდის, რამდენი, რომელი, როგორი და სხვა);
მოსმენის სტრატეგიები
უცხ.ს.II.6. მოსწავლეს შეუძლია სათანადო სტრატეგიების გამოყენება შინაარსის გაგების გაადვილების მიზნით.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·  ამოიცნობს უცნობი სიტყვების, გამოთქმების, წინადადებების მნიშვნელობას ნაცნობ ელემენტებზე დაყრდნობით

  მიმართულება: კითხვა
  ცხ.ს.II.12. მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს შემეცნებითი ტექსტი სხვადასხვა თემაზე.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ამოიცნობს მთავარ თემას/საკითხებს;
·           ამოიცნობს ფაქტობრივ ინფორმაციას.


          

      უცხ.ს.II.14. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის სტრუქტურული მახასიათებლებისა და ნასწავლი ენობრივი ფორმების ამოცნობა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

·         ამოიცნობს ტექსტის სტრუქტურული ორგანიზების თავისებურებებს
     კითხვის სტრატეგიები

უცხ.ს.II.15. მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კითხვის მიზანი და შესაბამისად გამოიყენოს კითხვის სხვადასხვა ტექნიკა (გაცნობითი, შესწავლითი, ძიებითი).
 შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·                    თვალს გადაავლებს ტექსტის სტრუქტურას, სიტყვიერ და არასიტყვიერ მაორგანიზებელ ელემენტებს და მათზე დაყრდნობით პოულობს და ამოკრეს მისთვის საჭირო ინფორმაციას.



    მიმართულება: წერა
უცხ.ს.II.20. მოსწავლე იცავს წერილობითი ტექსტის სტრუქტურას, ფლობს და იყენებს ელემენტარულ ენობრივ ფორმებს.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • იცავს ტექსტის ამა თუ იმ სახეობის სტრუქტურულ მახასიათებლებს;
  • აღწერის დროს შედარებისას იყენებს მსგავსების გამომხატველ მარტივ ენობრივ საშუალებებს;

მიმართულება: ლაპარაკი
უცხ.ს.II.22. მოსწავლე ფლობს ფონოლოგიურ უნარ-ჩვევებს.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·            ზეპირად კითხვისას იცავს უცხოური ენისათვის დამახასიათებელ ინტონაციას, ჟღერადობას, აქვს სათანდო გამოთქმა.
დიალოგური მეტყველება
უცხ.ს.II.23. მოსწავლეს შეუძლია ინტერაქციაში მონაწილეობა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·    სვამს და პასუხობს კითხვებს ნაცნობ თემატიკაზე
მიმართულება: კუტურათა დიალოგი
უცხ.ს.II.28. მოსწავლეს შეუძლია ინფორმაციის ამოცნობა კულტურის სფეროდან.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

·           აკვირდება და ამოიცნობს ილუსტრაციებზე/ტექსტებში/სასწავლო მასალებში ასახულ სახელმწიფო სიმბოლოებს, კულტურის ან საყოფაცხოვრებო რეალიებს.

მიმართულება-კითხვა 

მე შემიძლია  რუსულად
დიახ
ნაწილობრივ
არა
1
წავიკითხო და გავიგო წიგნში მოცემული ტექსტი



2
ამოვიცნო ფაქტობრივი ინფორმაცია



3
წავიკითხო და გავიგო შემეცნებითი ტექსტის (ისტორიული, კულტურული და სხვ.) მთავარი თემა



4
ამოვიცნო ფაქტებსა და მოვლენებს შორის არსებული ლოგიკური კავშირები



5
დამოუკიდებლად ამოვიცნო უცხო სიტყვა ან გამოთქმა ლექსიკონის გარეშე (სხვა სიტყვებზე დაყრდნობით)      



6
ხმამაღლა, გარკვევით და მკაფიოდ წავიკითხო ტექსტი/ნაწყვეტი, ინტონაციით გამოვხატო ტექსტში ასახული ემოციები



თვითშეფასების სქემა
სახელი, გვარი -----------------------------------------------
თარიღი ---------------------------------------
გახაზე სწორი პასუხი
1.     ერთი თვალის გადავლებით ვხვდები, რაზეა ტექსტი.
          ყოველთვის         ზოგჯერ             არასოდეს
2.კონტექსტით  ვხვდები  უცნობი სიტყვის მნიშვნელობას.
         ყოველთვის         ზოგჯერ             არასოდეს                               
3.ადვილად  ვპოულობ  საჭირო  ინფორმაციას  ტექსტში.
                                          ყოველთვის              ზოგჯერ                  არასოდეს                               
4.შემიძლია  ახალი სიტყვების გამოყენება
                                       ყოველთვის              ზოგჯერ                  არასოდეს                               
5.დავალების  შესრულბისას  ვიცავ დროის  ლიმიტს
                                       ყოველთვის              ზოგჯერ                  არასოდეს         
6.ჩემს  აზრს  ღიად  გამოვთქვამ.
                                        ყოველთვის              ზოგჯერ                  არასოდეს        
7.როცა  სხვა  ლაპარაკობს,  ყურადღებით  ვუსმენ.
                                        ყოველთვის              ზოგჯერ                  არასოდეს        
8.განსხვავებული  აზრი  მაინტერესებს.
                                        ყოველთვის              ზოგჯერ                  არასოდეს        
9.ვიცი, რომ  კამათი  ჩხუბში არ უნდა  გადაიზარდოს.
                             ყოველთვის              ზოგჯერ                  არასოდეს   

დამოკიდებულება

მე ყოველთვის
დიახ
ნაწილობრივ
არა
1
ვასრულებ საშინაო დავალებას



2
ვუსმენ მასწავლებლებს გაკვეთილზე



3
ვასრულებ საკლასო დავალებებს



4
საუბრის დროს ვუსმენ და პატივს ვცემ სხვის აზრს (საწინააღმდეგოსაც)



5
ინტერესით ვმუშაობ სავარჯიშოებზე(ინდივიდუალურად ან ჯგუფში)



6
მთელი გაკვეთილი ჩართული ვარ საგაკვეთილო პროცესში




              




ხელმოწერა:  მ. მაზმიშვილი
თარიღი: 25.04.2018



No comments:

Post a Comment